Vaga de Profissional de Administração de Suporte ao Cliente (CSM)
1 vaga: | Publicada em 19/10
- A combinar
Sobre a vaga
Job Description:
[English Version]
Responsibilities:
Being the customer relationship point of contact for the regional CCs, acting as
an intermediary and ensuring that the customer's needs are addressed and dealt
with from end to end.
Working for customer satisfaction, through actions that promote operational
availability.
Developing and executing CSM strategies, with the aim of increasing proximity,
conducting customer support activities in line with corporate strategy and
objectives.
Monitoring the results of customer satisfaction surveys, focus groups and other
sources of feedback (identifying points for improvement, trends and opportunities
in support), defining and stimulating action plans with stakeholders.
Carrying out in-depth analysis of regional satisfaction results, success and
points for improvement, creating a regional database to ensure segmentation of
customers, problems and anticipatory actions.
Propose projects and actions to improve customer success and experiences with
Airbus.
Follow and monitor KPIs (region and CCs), alerting and anticipating alignment
performance versus established targets.
Monitor escalations in the region for problem resolution.
Support local teams in operational communication.
Apply Airbus Helicopters policy.
Requirements:
Higher education completed.
Fluent communication skills in Portuguese (verbal, writing and reading).
Advanced English.
French desirable.
Solid experience in customer relations and after-sales of materials and services.
Familiarity with military customer relations desirable.
Ability to use Salesforce as a customer relationship management tool.
Knowledge of aircraft maintenance and operation desirable.
Knowledge of Airbus Helicopters programs desirable.
Basic knowledge of aircraft technical publications.
Willingness to travel.
Benefits:
Medical and dental assistance
Food vouchers
Lunch in the in-house restaurant
Chartered transportation
Transport voucher
Differentiated life insurance
Payroll loan
PPR
Airbus share purchase program
Partnerships with pharmacies, schools, universities, gyms, among others
Place of work:
Itajubá / MG
Hours:
Monday to Friday from 7 a.m. to 5:09 p.m.
What you'll find here:
A company with the Top Employers seal (recognizing excellence in people management
policies and practices).
Dynamic, collaborative and innovative work environment.
Challenging projects that broaden your horizons and knowledge.
Opportunity for growth and development, being the protagonist of your career.
Possibility of mobility within the Airbus Group.
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[Versão em Português]
Responsabilidades:
Ser o ponto de contato de relacionamento no cliente para os CCs regionais, atuando
como intermediador e assegurando que as necessidades do cliente sejam abordadas e
tratadas de ponta a ponta.
Trabalhar pela satisfação do cliente, por meio de ações que promovam a
disponibilidade operacional.
Desenvolver e executar estratégias de CSM, com o objetivo de aumentar a
proximidade, conduzindo as atividades de suporte ao cliente de acordo com a
estratégia e objetivos corporativos
Acompanhar os resultados de pesquisas de satisfação do cliente, grupos de foco e
outras fontes de feedbacks (identificando pontos de melhoria, tendências e
oportunidades no suporte), definindo e estimulando planos de ação junto às partes
interessadas.
Realizar análises aprofundadas dos resultados regionais de satisfação, sucesso e
pontos de melhoria, criando um banco de dados regional para garantir a segmentação
de clientes, problemas e ações de antecipação.
Propor projetos e ações para melhorar o sucesso e as experiências dos clientes com
a Airbus.
Seguir e acompanhar os KPIs (região e CCs), alertando e antecipando o desempenho
do alinhamento versus metas estabelecidas.
Monitorar os escalonamentos na região para solução de problemas.
Apoiar as equipes locais na comunicação operacional.
Aplicar a política da Airbus Helicopters.
Requisitos:
Ensino Superior Completo.
Fluência na comunicação em português (verbal, escrita e leitura).
Inglês avançado.
Desejável francês.
Sólida experiência em relacionamento com o cliente e pós-vendas de materiais e
serviços.
Desejável familiaridade com relacionamento com cliente militar.
Capacidade de usar o Salesforce como ferramenta de gerenciamento de relacionamento
com o cliente.
Desejável conhecimento sobre manutenção e operação de aeronaves.
Desejável conhecimento sobre Programas da Airbus Helicopters.
Noções básicas de publicação técnica de aeronaves.
Disponibilidade para viagens.
Benefícios:
Assistência médica e odontológica
Vale alimentação
Almoço no restaurante interno
Transporte fretado
Vale transporte
Seguro de vida diferenciado
Empréstimo consignado
PPR
Programa de compra de ações da Airbus
Parcerias com farmácias, escolas, universidades, academia, entre outros
Local de trabalho:
Itajubá / MG
Horário:
Segunda a sexta das 7hr às 17:09hr
O que você encontrará por aqui:
Empresa com selo Top Employers (reconhecimento da excelência de políticas e
práticas em gestão de pessoas).
Ambiente de trabalho dinâmico, colaborativo e inovador.
Projetos desafiadores que ampliam seus horizontes e conhecimentos.
Oportunidade de crescimento e desenvolvimento, sendo o protagonista da sua
carreira.
Possibilidade de mobilidade dentro do Grupo Airbus.
This job requires an awareness of any potential compliance risks and a commitment
to act with integrity, as the foundation for the Companys success, reputation and
sustainable growth.
Company:
Helicopteros do Brasil S/A - Helibras
Contract Type:
Permanent
Experience Level:
Professional
Job Family:
Customer Account and Service Management By submitting your CV or application you
are consenting to Airbus using and storing information about you for monitoring
purposes relating to your application or future employment. This information will
only be used by Airbus.Airbus is committed to achieving workforce diversity and
creating an inclusive working environment. We welcome all applications
irrespective of social and cultural background, age, gender, disability, sexual
orientation or religious belief.Airbus is, and always has been, committed to equal
opportunities for all. As such, we will never ask for any type of monetary
exchange in the frame of a recruitment process. Any impersonation of Airbus to do
so should be reported to Airbus, we support you to work,
connect and collaborate more easily and flexibly. Wherever possible, we foster
flexible working arrangements to stimulate innovative thinking. Ensino Superior Completo.
Fluência na comunicação em português (verbal, escrita e leitura).
Inglês avançado.
Desejável francês.
Sólida experiência em relacionamento com o cliente e pós-vendas de materiais e serviços.
Desejável familiaridade com relacionamento com cliente militar.
Capacidade de usar o Salesforce como ferramenta de gerenciamento de relacionamento com o cliente.
Desejável conhecimento sobre manutenção e operação de aeronaves.
Desejável conhecimento sobre Programas da Airbus Helicopters.
Noções básicas de publicação técnica de aeronaves.
Disponibilidade para viagens.